Retourneren

Retourneren

Wij hebben je bestelling met liefde ingepakt en verzonden. Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met je aankoop. Je mag je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren en retour sturen. Retourneren is op eigen kosten. Je kunt het artikel wat je bij Steffies Choice hebt besteld binnen 14 dagen per e-mail als retour aanmelden en je dient het artikel ook binnen de gestelde termijn te retourneren. Je ontvangt na aanmelding een retourlabel waarmee je jouw bestelling kunt terugsturen. Bestellingen die retour gestuurd worden buiten de 14 kalenderdagen, worden niet door ons in behandeling genomen.

Let op: oorbellen en haaraccessoires worden niet retour genomen i.v.m. hygiënevoorschriften. Daarnaast is het niet mogelijk om items uit de Sale te retourneren.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Om de retour aan te melden neem je contact op met info@steffieschoice.nl. In het bericht vermeld je de gegevens die nodig zijn om de retour te verwerken, zoals naam, adres, factuurnummer of bestelnummer, artikelen die retour worden gestuurd en graag vernemen wij ook de reden van retour. Wij sturen jou vervolgens een e-mail met instructies en een retourlabel. De kosten van retour sturen zijn voor eigen rekening en bedragen standaard 4,15 EUR voor een brievenbuspakket en 6,95 EUR voor een groot pakket. Voor retourzending uit België wordt er een bedrag van 9,25 EUR in rekening gebracht.

Wanneer je het artikel terug stuurt, mag het artikel niet beschadigd, gedragen of gewassen zijn. Doe de artikelen onbeschadigd en ongedragen netjes terug in de verpakking op dezelfde manier als jij ze ontvangen hebt. Dit betekent met alle kaartjes eraan en netjes verpakt in de originele verpakking. Wij kunnen de items niet retour nemen als wij vermoeden dat de artikelen vaker zijn gedragen dan tijdens het passen. Als wij het geretourneerde artikel ontvangen, kijken wij dit eerst zorgvuldig na. Nadat het artikel is goedgekeurd, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retour crediteren. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terugbetaald. Wij geven de verzendkosten cadeau boven de €75,-. Mocht je onder dit bedrag komen wanneer er slechts een deel retour komt, brengen wij alsnog de verzendkosten van jouw order in rekening. 

Wij willen je erop attenderen om bij verzending altijd een verzendbewijs te bewaren totdat de retour verwerkt is. Mocht een artikel kwijt raken tijdens verzending, kunnen wij het verzoek tot retourneren niet in behandeling nemen zonder een verzendbewijs. De kosten voor retour van jouw adres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. 

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Let op: vanwege hygiëne kunnen oorbellen en haaraccessoires niet worden geretourneerd. Daarnaast kunnen alle items uit de sale ook niet worden geretourneerd.

Denk altijd goed na over je aankoop. Een retour kost voor een klant en de webshop altijd geld.

Voorwaarden voor retourneren:

Retour sturen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst, eerst per e-mail retour aanmelden;

  • Artikelen mogen niet gedragen/gewassen zijn;
  • Artikelen moeten voorzien zijn van alle originele labels en verpakkingen;
  • Sieraden moeten geretourneerd worden in originele verpakking;
  • Wegens hygiënische redenen nemen wij oorbellen en haaraccessoires niet retour;
  • Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd (op de factuur staat of het om een sale item gaat);
  • Artikelen met make-up vlekken nemen wij niet retour;
  • Kosten van het retour zenden zijn voor eigen rekening.

Product ruilen?

Direct ruilen is helaas niet mogelijk. Wil je een ander artikel of andere maat bestellen, maak dan een nieuwe bestelling aan, zo weet je zeker dat deze nog voorradig is.